Hello Beautiful!
Heb jij een vraag over bijvoorbeeld levering, verzending, betaling of het retourneren van Cenzaa producten? Of heb je een algemene vraag over Cenzaa, onze filosofie of onze producten? We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen hier alvast voor je verzameld. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden, neem dan contact met ons op via e-mail support@cenzaa.nl
Ik heb een vraag over:
Verzending & Levering | Bestellen & Betalen | Retourneren & Ruilen |
Mijn account | Over Cenzaa | Producten & Gebruik |
VERZENDING & LEVERING
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd, als ik heb gekozen voor thuislevering?
Jouw bestelling wordt zo snel mogelijk door ons verwerkt. Bestellingen binnen Nederland die voor 14.30 uur besteld zijn zullen de volgende dag worden geleverd. Bestellingen naar België worden binnen 1 á 2 werkdagen geleverd. Weekenden en feestdagen zijn daarbij niet inbegrepen. Je kunt jouw pakket volgen via de Track & Trace code die je van ons per mail hebt ontvangen. Houd er rekening mee dat een pakketje langer onderweg is als PostNL drukte ervaart. Is jouw bestelling niet geleverd? Neem dan contact met ons op.
Wanneer kan ik mijn bestelling ophalen, als ik heb gekozen voor afhalen in een salon?
Wij zorgen dat jouw bestelling afgeleverd wordt bij de Cenzaa Huidexpert (salon) waar jij voor hebt gekozen in de bestel- en betaalmodule. Jij ontvangt van ons een e-mail als de bestelling bij de salon is geleverd. Je kunt contact opnemen met de betreffende salon voor het maken van een afspraak om het pakketje op te halen.
Wat zijn de bezorgdagen?
PostNL bezorgt pakketten van maandag t/m zaterdag. Je kunt in de Track & Trace code jouw bestelling volgen en zien op welke dag PostNL het pakketje bij jou thuisbezorgd.
Wat zijn de verzendkosten bij thuislevering?
De verzendkosten voor thuisbezorgd in Nederland zijn €6,95 en in België €8,95 bij bestellingen lager dan €50,-. Bij bestellingen boven de €50,- zijn de verzendkosten gratis. De bestellingen worden via PostNL thuisbezorgd.
In welke landen leveren jullie?
Wij leveren op dit moment alleen in Nederland en in België.
Kan ik een andere bezorgdatum of tijd kiezen?
Bij ons kun je geen bezorgdatum of bezorgtijd selecteren. PostNL zal het pakket zo snel mogelijk bij jou thuisbezorgen. Je kunt jouw bestelling volgen via de Track & Trace code die je hebt ontvangen, zodat je rekening kunt houden met de bezorgdatum en tijdsvlak waarop het pakketje wordt bezorgd.
Mijn pakket is niet aangekomen, wat moet ik doen?
Als jij jouw pakket niet hebt ontvangen, controleer dan eerst de Track & Trace code van PostNL. Het kan zijn dat PostNL het pakketje bij een PostNL punt heeft afgeleverd, misschien omdat de bezorging niet is gelukt of er niemand aanwezig was om het pakketje in ontvangst te nemen. Staat er in de Track & Trace code dat het pakket is geleverd, maar heb jij niks ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Kan ik een andere bezorgmethode kiezen?
Nee, je kunt op dit moment geen andere bezorgmethodes kiezen. Wij leveren onze webshop bestellingen uitsluitend via PostNL. Je kunt kiezen voor thuisbezorgd of om het pakketje op te halen in een salon.
De inhoud van mijn levering komt niet overeen met mijn bestelling, wat moet ik doen?
Vervelend dat de levering niet overeenkomt met de geplaatste bestelling. Neem contact op met onze klantenservice, dan kijken wij graag met je mee.
BESTELLEN & BETALEN
Hoe plaats ik een bestelling via de webshop?
Een online bestelling plaatsen bij Cenzaa is heel eenvoudig. Kies een product uit ons webshop assortiment, klik op ‘In winkelwagen’. Je kunt nu jouw winkelwagentje bekijken en bestellen door op ‘Afrekenen’ te klikken. Controleer je bestelling en kies voor ‘Plaats bestelling’. Nu volgt het check-out proces om veilig af te betalen.
Hoe reken ik mijn winkelwagen af?
Heb je alle producten toegevoegd aan je winkelmandje en wil je de bestelling plaatsen? Klik dan op “mijn winkelmandje” rechtsboven op de website. Vervolgens klik je op de button “ga naar afrekenen”. Je komt nu op de afrondpagina terecht. Hier moet je je bezorgadres invullen en kan je de verzendmethode kiezen. Vervolgens klik je op de button “volgende”. Op deze laatste pagina kies je de gewenste betaalmethode. Wanneer je dit hebt gedaan klik je op de button “plaats bestelling”. Wanneer dit is gelukt, is je bestelling geplaatst. Via het mailadres dat je hebt doorgegeven ontvang je een orderbevestiging en een track & trace code zodra je bestelling is verstuurd.
Zijn de bedragen op de webshop inclusief btw?
Ja, de bedragen zijn inclusief 9% of 21% btw, tenzij expliciet anders vermeld. In het besteloverzicht vind je het btw-bedrag voor jouw bestelling.
Kan ik de inhoud van mijn winkelwagen nog wijzigen?
Ja, dat kan. In het winkelwagen overzicht kan je producten verwijderen of het aantal producten te wijzigen door op de prullenbak of potlood te klikken. Kies dan voor 'bijwerken', zodat jouw winkelwagen wordt bijgewerkt. Als de bestelling is geplaatst, kan je de bestelling niet meer wijzigen. Je kan er dan voor kiezen op een nieuwe bestelling te plaatsen of producten retour te sturen.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Wanneer je je bestelling wilt annuleren, adviseren wij om zo snel mogelijk na je bestelling contact op te nemen met ons. Wanneer de bestelling is verstuurd of in handen is van PostNL, kunnen wij de bestelling helaas niet meer annuleren. Je kunt er voor kiezen de producten retour te sturen na ontvangst.
Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen, wat moet ik doen?
Vervelend dat je geen bestelbevestiging hebt ontvangen. Wij kijken graag met je mee wat er fout is gegaan. Neem contact op met onze klantenservice.
Ik heb nog geen verzendbevestiging en factuur ontvangen, wat moet ik doen?
Vervelend dat je geen verzendbevestiging hebt ontvangen. Neem contact op met onze klantenservice. Wij kijken dan graag met je mee. Je kunt jouw factuur ook terugvinden in jouw account op de Cenzaa webshop.
RETOURNEREN & RUILEN
Hoe retourneer ik producten bij Cenzaa?
Je kunt jouw producten binnen 14 dagen retour sturen. Om je retourzending correct en snel te verwerken, verzoeken wij je de volgende stappen te volgen.
Stap 1: Meld je retour of omruiling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst, aan via onze contactpagina. Vermeld in de notities je bestelnummer en geef aan welke producten je wilt retourneren of ruilen.
Stap 2: Je ontvangt uiterlijk binnen 2 werkdagen een retourformulier van ons. Vanaf dat moment heb je 14 dagen de tijd het artikel ongeopend, ongebruikt en in originele, onbeschadigde staat terug te sturen. Verpak het product zorgvuldig in de originele verpakking en stuur het retour naar:
Cenzaa Nederland
Marie Curiestraat 8
7442 DP Nijverdal
Stap 3: Voeg het retourformulier toe in de doos en lever het pakketje af bij een PostNL locatie.
Stap 1: Meld je retour of omruiling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst, aan via onze contactpagina. Vermeld in de notities je bestelnummer en geef aan welke producten je wilt retourneren of ruilen.
Stap 2: Je ontvangt uiterlijk binnen 2 werkdagen een retourformulier van ons. Vanaf dat moment heb je 14 dagen de tijd het artikel ongeopend, ongebruikt en in originele, onbeschadigde staat terug te sturen. Verpak het product zorgvuldig in de originele verpakking en stuur het retour naar:
Cenzaa Nederland
Marie Curiestraat 8
7442 DP Nijverdal
Stap 3: Voeg het retourformulier toe in de doos en lever het pakketje af bij een PostNL locatie.
Wanneer kan ik mijn geld van mijn retourzending terug verwachten?
Nadat wij de retourzending hebben ontvangen, wordt deze gecontroleerd. Wanneer de retourzending is goedgekeurd storten wij het aankoopbedrag (met inhouding van eventuele gemaakte verzend- en/of retourkosten) binnen 7 werkdagen terug op uw rekening.
Heb je de terugbetaling na 7 werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op. Wij zoeken uit wat er fout is gegaan en zullen een passende oplossing zoeken.
Heb je de terugbetaling na 7 werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op. Wij zoeken uit wat er fout is gegaan en zullen een passende oplossing zoeken.
Zitten er kosten verbonden aan retourneren?
Ja, de retourkosten zijn voor eigen rekening. Daarom adviseren wij het pakket te verzekeren. Het risico op beschadigingen of zoekraken bij transport zijn anders voor eigen rekening.
Krijg ik automatisch een ander product als ik mijn product retour stuur?
Nee, er wordt niet automatisch een nieuw product opgestuurd. Nadat de retourzending is goedgekeurd storten wij het aankoopbedrag binnen 7 werkdagen terug op je rekening. Je kunt zelf een nieuw product bestellen via de Cenzaa webshop.
Kan ik producten retourneren bij een Cenzaa Huidexpert / salon?
Nee, dat is niet mogelijk. Het retourneren van producten die via de Cenzaa webshop zijn gekocht, dienen altijd teruggestuurd te worden naar:
Cenzaa Nederland
Marie Curiestraat 8
7442 DP Nijverdal
Dit betekent dat een retourzending niet bij een salon kan worden ingeleverd, ook niet als het pakketje daar is afgehaald.
Cenzaa Nederland
Marie Curiestraat 8
7442 DP Nijverdal
Dit betekent dat een retourzending niet bij een salon kan worden ingeleverd, ook niet als het pakketje daar is afgehaald.
Kan ik producten ruilen?
Het is niet mogelijk je ontvangen producten om te ruilen. Het is wel mogelijk om de producten retour te sturen. Wij storten het aankoopbedrag terug op jouw rekening. Vervolgens kun je een alternatief product bestellen volgens de normale bestelprocedure.
MIJN ACCOUNT
Hoe maak ik een account aan?
Je kunt linksboven in de webshop kiezen voor ‘Account aanmaken’. Vul hier jouw persoonlijke gegevens, adresgegevens en inloggegevens in en kies voor ‘Account aanmaken’. Je hebt nu een account op de Cenzaa webshop. Wanneer je producten vanuit de winkelwagen wilt betalen, kun je er ook nog voor kiezen om een account aan te maken.
Ik kan niet inloggen?
Als je niet kunt inloggen, controleer dan of je je e-mailadres en wachtwoord juist hebt ingevoerd. Krijg je een melding dat het inloggen niet lukt? Dan betekent het vaak dat je óf nog geen account hebt óf je wachtwoord klopt niet. Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’.
Hoe kan ik uitloggen?
Log voor je eigen privacy en veiligheid uit nadat je onze webshop hebt bezocht, zodat een ander niet bij jouw persoonlijke (bestel)gegevens kan. Als je linksboven op ‘Mijn account’ klinkt, kun je kiezen voor ‘Uitloggen’.
Ik weet mijn wachtwoord niet meer, wat moet ik doen?
Ben jij je wachtwoord vergeten? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan. Kies bij ‘Inloggen’ voor ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul hier jouw e-mailadres in. Je ontvangt van ons een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Ik krijg een melding dat er al een account bestaat met mijn e-mailadres?
Dan is er al een account voor dit e-mailadres. Gebruik in dit geval een ander e-mailadres of klik op ‘Wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan van ons een mail om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?
Wanneer je bent ingelogd in jouw account op de Cenzaa webshop, kun je linksboven kiezen voor ‘Mijn account’. Je komt nu direct op jouw accountpagina uit met al jouw gegevens. Kies voor ‘Bewerken’ om jouw contact- of adresgegevens te wijzigen. Je kunt hier ook jouw factuur- en verzendadres wijzigen of een nieuw adres toevoegen. Bij ‘Accountgegevens’ kun je je e-mailadres en wachtwoord wijzigen.
Wat is mijn ordernummer?
Wanneer je bent ingelogd, kun je in jouw account je ordernummer terugvinden. Je krijgt daarnaast van ons bij iedere bestelling een e-mail met daarin jouw bestelgegevens. Hier kun je ook jouw ordernummer terugvinden. Heb jij vragen over jouw bestellingen, zorg dan dat jij je ordernummer bij de hand hebt zodat wij jou snel kunnen helpen!
Wat is mijn factuurnummer?
Wanneer je bent ingelogd, kun je in jouw account jouw factuur downloaden. Je krijgt daarnaast van ons ook de factuur via een e-mail gestuurd. Heb jij vragen over jouw bestelling? Zorg dan dat jij de factuur bij de hand hebt zodat wij jou snel kunnen helpen!
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Wij gaan zorgvuldig om met alle klantgegevens die wij van jou ontvangen. Wij gebruiken deze gegevens alleen voor de communicatie over jouw online bestelling. Als je je inschrijft voor onze nieuwsbrief, gebruiken we je gegevens voor het versturen van de nieuwsbrief. Jouw e-mailadres wordt alleen voor marketingdoeleinden gebruikt als je daar toestemming voor hebt gegeven (opt-in). Jouw e-mailadres wordt niet verkocht of verhuurd aan derde partijen.
OVER CENZAA
Wat is de missie van Cenzaa?
Het zit in ons krachtige DNA om huidverbetering te willen stimuleren. Het beste beter te maken. We zijn er namelijk van overtuigd dat de combinatie van een positieve mindset, balans tussen body en soul en het gebruik van huidverbeterende producten leidt tot een gelukkig, evenwichtig leven. De Cenzaa lifestyle cirkel. Beauty zit van binnen én buiten en daarom ondernemen wij vanuit de inside & outside filosofie. Vanuit ons hart. Jij verdient het om de allerbeste versie van jezelf te worden!
Wat is de visie van Cenzaa?
In alles wat we doen staat jouw huidwens of -probleem centraal. We streven hierin naar maximaal huidresultaat. Hoe we dat doen? Door een uniek, krachtige en custom made totaalaanpak aan te bieden. Zowel in het huidinstituut als thuis werken we gezamenlijk naar jouw beoogde doel. We werken met hooggeformuleerde huidverbeterende producten en behandelingen, met het revolutionaire PCN2-systeem als basis. Dat maakt ons marktleider op het gebied van innovatieve, wetenschappelijk bewezen formules. We leiden gedreven huidprofessionals op tot Cenzaa-experts door middel van intensieve ondersteuning, trainingen en platforms. Dit alles ten behoeve van jouw gezondheid!
Hoe werkt het 6-stappenplan?
Het optimaal verzorgen van jouw huid hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Met het unieke 6-stappenplan van Cenzaa werk je thuis aan maximale huidverbetering. In slechts zes stappen begeleidt Cenzaa jou naar een gezond uitziend en stralend gezicht, ongeacht jouw type huid en uiteraard voor een blijvend resultaat. Leer welk product je wanneer gebruikt, hoeveel tijd je het beste eraan kan besteden en maak kennis met jouw nieuwe beautyroutine. Om het jou nog makkelijker te maken, vind je het huidverbeteringsprogramma -dat uit zes stappen bestaat- ook op de verpakking van de Cenzaa producten. Ga direct aan de slag met het unieke en eenvoudige stappenplan en werk thuis aan maximale huidverbetering!
Lees hier meer over het 6-stappenplan van Cenzaa.
Vind jouw Cenzaa Huidexpert
Op zoek naar de meest geschikte producten voor jouw huidtype, -wens of -probleem? Vind een gecertificeerde Cenzaa Huidexpert bij jou in de buurt. De Huidexpert staat klaar om jou te voorzien van advies op maat.
Wat houdt het PCN2-systeem in?
Revolutionare huidverbetering. Dat is Cenzaa. Als eerste ter wereld heeft Cenzaa de PCN2-formule ontwikkeld. Deze revolutionaire uitvinding werkt grensverleggend in de comeceutical producten van Cenzaa en is verbonden aan de medische wetenschap. Het intelligente en doeltreffende cosmeceutical-systeem zorgt voor zichtbare resultaten en spectaculaire huidverbeteringen. De combinatie van cosmeceuticals (zoals stamcellen en vitamines), phytoceuticals, nutraceuticals en neuroceuticals dringen diep door in de huid en zorgen voor een oogverblindend resultaat en hebben een positieve invloed op de totale gezondheid. De cosmedische producten van Cenzaa zijn met het PCN2-systeem ontwikkeld in samenwerking met een team van farmaceuten, dermatologen en huidtherapeuten. Veel van de geselecteerde actieve PCN2-ingrediënten in onze producten komen van nature ook voor in onze voeding en dat is een bewuste keuze. Cenzaa biedt een combinatie van waardevolle voedingsstoffen, resultaatgericht, direct en efficiënt, om de huid van binnenuit te verzorgen (met nutraceuticals) in samenwerking met luxe cosmedische werkstoffen voor de buitenkant (met de cosmeceuticals). De ultra geconcentreerde, essentiële voedingsstoffen in de Cenzaa Nutraceuticals zijn niet alleen goed voor de algemene gezondheid, maar zorgen ook voor maximaal functioneren, vernieuwen en herstellen van de huid.
Hoe duurzaam is Cenzaa?
Respect, liefde en bescherming voor je huid én de natuur, dat staat bij ons centraal. Samen met jou draagt Cenzaa haar steentje bij aan een gezonde leefomgeving voor mens, dier en natuur. Daarom maken wij bewuste keuzes, van ingrediënten tot verpakkingen en productieproces. Elke dag zetten we stappen en worden we een beetje duurzamer!
PRODUCTEN & GEBRUIK
Welke producten zijn het meest geschikt voor mijn huid?
Om erachter te komen welke producten geschikt zijn voor jouw huid, raden we je aan om een (online) huidadvies te vragen aan een van de Cenzaa Huidexperts. Zij kunnen jouw huid zien en beoordelen en een goed advies geven. In onze webshop kun je ook de keuze maken voor producten die geschikt zijn voor verschillende huidtypen. Weet jij jouw huidtype al, dan kan je kiezen voor (een of meerdere van) deze producten.
Zijn de producten dierproefvrij?
In Nederland mag cosmetica gelukkig al heel lang niet meer worden getest op dieren, onze producten zijn dan ook dierproef vrij.
Mijn product pompt niet (goed) op. Wat kan ik doen?
Voor optimale toepassing van de Cenzaa producten is het van belang dat de temperatuur van de producten continue op kamertemperatuur (20° Celsius) wordt gehouden.
- Mocht je het product/de producten via een verzending hebben ontvangen, dan kan het zijn dat de temperatuur in de winter, door tijdelijk opslag en transport, bij ontvangst lager is dan de gewenste 20° Celsius.
- Wij raden je daarom aan het product/de producten na ontvangst altijd minimaal twee dagen op kamertemperatuur te bewaren voordat deze gebruikt gaat worden.
- Mocht je het product/de producten via een verzending hebben ontvangen, dan kan het zijn dat de temperatuur in de winter, door tijdelijk opslag en transport, bij ontvangst lager is dan de gewenste 20° Celsius.
- Wij raden je daarom aan het product/de producten na ontvangst altijd minimaal twee dagen op kamertemperatuur te bewaren voordat deze gebruikt gaat worden.
Waarom stollen sommige producten bij langdurige koude temperaturen?
Bij Cenzaa kiezen we bewust voor natuurlijke ingrediënten. Sommige van deze ingrediënten hebben natuurlijke butters als basis. Deze stollen bij langdurige kou. Bewaar de producten twee dagen na ontvangst op kamertemperatuur (20° Celsius) en de producten bieden weer een optimale gebruikservaring.
Extra tip bij de serums en crèmes van Cenzaa
Tik bij producten in een pompflacon met de bodem van het flesje even tegen je handpalm, zodat de crème of het serum naar beneden zakt en weer goed oppompt.
Heb jij jouw vraag niet kunnen vinden?
|